من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم.

صمیم-۲۹و اندی سن!- 12ساله ازدواج کرده-همسر و پسرکش رو میپرسته- عاشق تر از اونا کسی هست؟

من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم.

صمیم-۲۹و اندی سن!- 12ساله ازدواج کرده-همسر و پسرکش رو میپرسته- عاشق تر از اونا کسی هست؟

خونه تکونی

مثل کسی شدم که تو رو درواسی شدید قرار بگیره از اینهمه محبت دوستانش...ممنون بابت همه تبریکات و نظراتی که منو به کارم مصمم تر کرد چون جنبه بالای عزیزانم رو نشون داد.همتون رو دوست دارم.خیلی ..خیلی...

دیروز علی داشت کتابخونه رو کتاب تکونی میکرد و نمیدونم چکار کرده بود که نصف کتاب ها جاشون خالی بودو کتابخونه کلی گل و گشاد شده بود!!!! یه آن شک کردم بهش! چون عادت داره هر چیزی رو که دو روز استفاده نمیشه رو  بندازه دور و بر عکس من که یه تیکه کاغد دست خط دوستم رو مثلا 9 سال!!! نگه میدارم و شاید کلا دو بار هم نبینمش.خلاصه گفتم علی!!! فقط خدا بهت رحم کنه اگه وسایل منو شوت کرده باشی بیرون!!! با لبخندی به معصومیت بره هایی که گرگ دنبالشون کرده و تونستن فرار کنن و هنوز  دل دل میکنن میگه: چیزهههههههه!!!نه فدات شم! مگه جرات دارم!!!!؟ منم الکی میخندم و میگم خواهیم دید!!!  یواشکی میرم سراغ کیسه هایی که پشت در گذاشته و همون بالا اول از همه کارت تبریک هایی که رییسم بهم داده و خیلی دوست داشتم نگهشون دارم رو دیدم که له و لورده شدن اون تو!!!!بعد هم کلی جزوه مربوط به کلاس های ترینی که رفتم توش بود.اون ور تر کتاب هایی که  خیلی خونده نمیشد و از قضا مباحث ترجمه و تدریس و اینا بود.یعتی صاف راسته کاری آبجیتون!!!! صدای دندونام رو میشنیدم که قروچ قروچ رو هم صدا میکردن!!! اون ور تر دیدم سر رسید های نوی  نوی منو برداشته روی هم  طاق نصرت!! باهاشون درست کرده میگه میخوام بدمشون به این بچه کنکوری ها که حداقل دو کلمه توشون چیزی بنویسن بلکم خیری به دنیا و آخرتمون برسه!!!!!هر کدوم از اون سر رسید ها واسه خودش یه کتب ارزشمنده.پر از اطلاعات مفید و اشعار و عکس های با کیفیت و جلد های آنچنانی که خیلی هاش رو به مناسبت سال نو هدیه گرفتم از افراد مختلف.حالا فک کن این علی کلا اعتقاد داره من آدم همه چیز جمع کنی هستم! هر چند واقعا هم هستم و تا تصمیم کبری نگیرم خیلی چیزها رو نمیتونم از خودم دور کنم هر چند ماهها و بلکه سال ها استفاده ای هم ازشون نشه.ولی این شوهره  خوشم میاد تند و تند خونه زندگی رو دور از چشم من از بعضی چیزهای غیر ضروری پاکسازی میکنه و بعدش آرامش فضای بازتر  خب قسمت خودم هم میشه!ولی خداییش دلم برای کارت تبریک هام سوخت.و بیشتر خنک شد که هر سال دیگه نمیخواد هی بالا پایینشون کنم و تصمیم بگیرم بندازمشون بیرون و باز دلم نیاد و یه سوراخ دیگه قایمشون کنم!! میگم ها1 من هنوز تکلیف خودم با خودم تو این زمینه روشن نیست.شماها چه جوری  اینا رو میخونید و ازشون سر در میارین!!؟

 

امشب خونه مامان جون دعوتیم و بابایی شب میاد خونه ما.دو سه روز پیش که بابا حی و حاضر و سر و مر و گنده جلوم نشسته بود به مامان زنگ زدیم تا حالش رو بپرسیم.میگه بابای تون خوبه که؟ منم خیلی با لحن نگران گفتم واییییییی مامان! میخواستم بهت بگم ها! خوب شد گفتی! این بابا دو سه روزه اصلا جواب تلفن و موبایل نمیده و خونه هم نیست!!!  مامان !میگی کجا ممکنه رفته باشه!!!؟ الهی لال بشم که مامانم همچین هول کرد و گفت کوووووووووووووووووووووووو بابات؟ یعنی چی نیسسسسسسسسسسسسسس؟!!!!  بابایی اومد جلو تا گوشی رو بگیره  هی میگفت کوفتتت!! اینقدر اذیت نکن زنم رو!!! بده به من که منم با اون دست دیگم جلوی دهن بابایی رو گرفتم و به مامان گفتم حالا من پیگیری میکنم ببینم چیکار شد این شوهرت!!!!! که بابایی  از لای دست های من داد زد من اینجام عزیزمممممممممممم!!!!! حالم خوبه!!!تو خوبی خانوم جان؟ منم  دیگه جرات نکردم با مامان حرف بزنم و گوشی رو چپوندم تو دست بابایی و گفتم بگیر خود شیرین زن ذلیل!!!!! واقعا که!!!!!

علی با چشم های  گرد به این شوخی خرکی !!! نیمه! خانوادگی نگاه میکرد و سرش رو تکون میداد و بعدا گفت ما رو باش که جرات نداشتیم  به بابامون بگیم اون لیوان رو بده سر سفره و خودمون رو دو و نیم متر کش میدادیم تا دستمون برسه و تو دهنی نخوریم!!!تو واقعا جالت نمیکشی صمیم!!!؟  و پاسخ من به اینهمه غر و چپ چپ نگاه کردن های بابایی که بعدش اضافه شد لبخندی بود به پهنای  از این گوش تا اون گوش!!!!!!

 

میگم میخوام یه اقدام انقلابی بکنم و خودم رو راحت کنم.ترو خدا قول بدین کسی ناراحت نشه.در راستای تقلید از همسرمان  تصمیم داریم فقط لینک هایی را گوشه وبلاگ نگاه داریم که حداقل هفته ای یه بار سر زده باشیم بهشان.!!!! نه جدی میگم! یعنی چی من اینجا دویست تا لینک دارم که خیلی هاشون رو اصلا یادم نمیاد و از رو در واسی  و برای اینکه برای بار شونصدم تکرار نشه که پس چرا لینکم نکردی مجبور!! شدم بذارمشون و واقعا اصلا نمیدونم کی کی بوده و چی مینویسه! برای رعایت عدالت هم  همه اون هایی که که لینک منو دارن و  اونا هم اصلا ماه به ماه سراغ این وبلاگ نمیان میتونن به راحتی منو حذف کنن.اینجوری حداقل من  عذاب وجدان ندارم.دیروز دیدم  یه نفر  تووبلاگش خیلی راحت نوشته بود که بابا من اینجا برای خودم مینویسم و هر کی دوست داره بخونه یا لینک میده دستش درد نکنه  و البته منتی هم نذاره چون برای خاطر دل خودش این کار رو میکنه و من هم هر جا رو که دوست داشته باشم و برام جالب باشه و خوشم بیاد رو میخونم.اونوقت من بیچاره مثلا همون دو تا کامنتی هم که دارم سه تاشون نوشتن آپ کردم بدو بیا و منم عین این گاگول ها میرم میبینم نوشته اصلا حالم خوب نیست و نمیدونم چی بنویسم و ممکنه همین روزها خودکشی کنم و چه دنیای کثیفی و اصلا ممکنه دیگه ننویسم و..... !!!!!!!البته این وسط آست رو جدا میکنم که هر وقت منو دعوت میکنه بخونمش حداقل یک ماهی!!!! از آپ کردنش گذشته و 124890357 تا نظر براش گذاشتن و منم میخونم و میگم تف بهت صمیم!!!! نمیشد زودتر بهش سر میزدی تا اینقدر تابلو نشی جلوش!!!!

 

((بعدا یادم اومد نوشت!!))

 

1- اخلاق من اینطوریه که اگه چیزی جلو چشمم نباشه دنبالش راه میفتم تا داشته باشمش.برای همین نبودن اسم و لینک کسی دلیل نمیشه کلا اصلا هیچ وقت نرم بخونمش.بودنش هم دلیل نمیشه  برام عادی و تکراری باشه.ضمنا مرجع من برای پیدا کردن همه لینک ها وبلاگ گیلاسی جونه.

2-تعدای وبلاگ هستن که قبل از باز کردن حتی صفحه خودم حتما مشتاقانه دنبال مطلب جدیدشون هستم.  چند تایی رو هم حتما روزانه میخونم.ولی واقعا میگم من فکر نمیکنم  خیلی ها از صبح تا شب فقط نشستن  وبلاگ منو بخونن و کامنت بذارن برام  و به به کنن و کل کل کنن باهام.خواهشا  بعضی ها!!!!! هم یه تجدید نظری در مورد من داشته باشن بدک نیس!!!!

۴- اون علامه هایی !!! هم که به نظرشون مطالب من متاسفانه!! سطح پایین و بدبختی و بیچارگی ذهن  می باشد و خاک تو سرم که نوشتن بلد نیستم!!!! و ای ننگ بر زندگی من باد!!!!بهتره راحت ترین راه ممکن رو انتخاب کنن و لطف بزرگی به من هم بکنن: عزیز دلم!!!!! نازنینم! فدای اونهمه سواتت بشم من: get off......get gone  

3-  ضمن ارادت به دوستان میخواستم بگم خودمم میدونم همین چهار تا کامنت هم ممکنه دیگه نباشه.ولی  راحت شدم حرف لینک ها رو نوشتم اینجا!!! آخیشششششششششششش!!!!

 

دو ساله شد......وبلاگ نوشتنم رو میگم......

حسینیه نامه!!!!!!

آقا از بس پختیم و شستیم و خوردیم و باز پختیم و انداختیم و جمع کردیم و شستیم و مرتب کردیم و دم کردیم و درست کردیم و نخوردیم و بازم شستیم که به معنای واقعی الان تو دلمان  حسینیه همدلی با یتیمان بی پدر مادر !!!!! بدبخت که از تو سطل ماست پیدایشان  کردن تاسیس شده!!!!!و چه مشتری هایی هم دارد!!!!!

حالا بگو چرا و اصلا جا ن ما باور میکنی ما !!!!ما!!!! همه این کارها را کرده باشیم؟ ماجرا از انجا شروع شد که مامان خانوم بنده مشرف شدن دیدار فامیل و اقوام و دستی به نشانه کمک به سوی مادر تازه دختر زایمان کرده!!! دراز کردن و هر روز رینننننگ ریننننگ زنگ زدن و حال آقا جان ما را  پرسیدن و سفارش کردن که یک لاخ مو از هرجای آقا جانمان !!!گر کم شود من میدانم و تو و اون خواهر و برادرت!!!!! و خب ما هم مگر از جانمان سیر شده بودیم که بگذاریم به آقا جانمان بد بگذرد در نبود مامان جانمان!!!!

القصه با خواهش و التماس و اخم و تشر و کتک و تو دهنی و در نشیمن گاهی!!!!!!!! به این صبا !!!خواهرمان بلاخره  راضیش کردیم محموله!!!!(همان اقا جانمان!!) را تحویل ما بدهد!! آقا جانمان هم که از خانه ما بدش نمی آید و خدایی خوش میگذرد آن جا با کمال میل پذیرفت.شب جمعه ای!!! بساط لوبیا چشم بلبلی رو بر پا کردیم چون آقا جانمان روحش برای این غذا پر میکشد!! و جایتان خالی آلبوم و فیلم های سفر و بسی خوراکی های ارزشمند هم گذاشتیم جلویش تا قاقالی لی بازی کند و دست از سر کچل ما بردارد و هی نگوید صمیییممممممممممم!!!! بیا اینجا بشین و اینقدر ظرف نشور و نمی گوید آخر این صمیم مگر مرض دارد ظرف های تمیز را بشوید!!!؟ حتما کثیف شده اند و لازم التغسیل!! اند!خلاصه این شوهر جان ما هم شانس منگوله دار ما! آن شب تا ساعت ۹ شب شرکت ماند و هر چه گفتیم بابا ول کن و بیا که آقا جان ما اخلاق خاص دارد و یکهو دیدی به یک جایش!برخورد و مکدر شد زیر بار نرفت که نرفت!! خلاصه ما هم مثل بچه گاو!!همان گوساله معروف!!!!دور از جون اقا جانمات البته!!! رفتیم که شب بخوابیم و تالاپی هم صدای افتادن خودمان رو شنیدیم و ددیگر نفهمیدیم چه شد!!! فقط میدانیم دو بار بیدار شدیم و در اتاق آقا جانمان را بستیم و زیر در متکا گذاشتیم و در اتاق خودمان را هم بستیم و زیر آن هم متکا گذاشتیم تا خفه نشویم از بوی سیگار!!!! ای کوفت به حناق ما که از بچگی در خانه چپقی ها بزرگ شدیم و دماغ سگ بویمان!!!! هنوز به این بوها عادت نکرده و ضمنا جرات پیف و پیف کردن هم  جلوی آقا جانمان نداریم!!!!

آقا برای ناهار جمعه هم بساط چلو خورشت قیمه با استخوان لطیف گردن گاه!!! را بر پا کردیم و خودمان را کشتیم تا بوی خوش گلاب قمصرمان از داخلش در آید و بعد هم باز شستن و روبیدن و سابیدن و از خستگی.....ها!!!چیه فک کردیم الان از اون حرف های بد بد میزنیم؟ کور خواندید!! اصلا هم نمیگوییم از خستگی ..... و بعد هم تالاپی افتادیم که بخوابیم.فقط قبلش به شوهر جانمان گفتیم الهیییییییییییی!!!!! چقدر تو نازی!! گوگوری مگوری من!!! شوهر جانمان با چشم هایی که عنبیه اش شبیه زیر پوش آقا بزرگمان گشاد شده بود به ما خیره شد و گفت خیلی خرابی انگار !!!!شب خودم ظرف ها را می شورانم!! و نفهمید منظور من یادآوری حرف های  آقا جانمان بود که صبح به ما گفتند چقدر این پسر!! ماخوذ به حیاست!!!! ما را میگویی هر چه گشتیم نه نشانی از پسر در شوهر گردن کلفتمان دیدیم و نه حیایی که ماخوذ شده باشد در ایشان!!! بعد اقا جانمان افزود که صبح که از خواب بیدار شده تا در را باز کرده شوهر جانمان که رکابی تنش بوده پریده و لباسش را برداشته و تنش کرده و به نظر آقا جانمان چقدر این پسر!!!! جلوی ما رسمی است!!! بعد ما این ها را که برای شوهر جانمان گفتیم خنده ای خفیف که به اتاق بغلی نرسد سر داد و گفت ای اقا جان ساده صمیم!!  نمیداند که من از ترس جانم و آبرویم لباس را بهانه کردم و سوی مبل پریدم!!! قضیه این طور بوده که شوهر جانمان صبحی آنتن را روشن میکند و میرود دنبال چای دم کردنش و بعد این شبکه بی شعور وسط فیلم خانوادگی اش یکهو صحنه های تولید نسل!!!! را نشان میدهد و وسط این هیر و بیری  شوهر جانمان میبیند اقا جانمان دارد از اتاق بیرون می اید و الان است که روبروی تلویزیون از دیدن این صوانح( جمع صحنه) غش کند و حالا خر بیار و باقالی بپاش روی دمش!!!!!! خلاصه طی یک عملیات محیر العقول شوهر جانمان خودش را از داخل آشپزخانه به مبل پرتاب میکند و پیراهنش را بر میدارد و از زیر پیراهن سریع شبکه را با کنترل عوض میکند و می پرد داخل اتاق و تا آقا جانمان به خودش بیاید و بفهمد قضیه چه بوده کار ار کار می گذرد و صحنه عوض می شود و برچسب  با حیا بودن هم به شوهر جانمان تالاپی می چسبد!!!!!!

شنبه هم دوان دوان از محل کار خودمان را رساندیم خانه و الهی بمیریم که با بدن نیمه جان آقا جانمان که ساعت 3 بعد از ظهر از گرسنگی کبود و بنفش شده بود و چون مامان جانمان بد عادتش کرده که غذا را هم داخل دهانش بگذارد!!!! هیچ نخورده بود روبرو شدیم و سریع آقا جانمان را ا تقویت کردیم و بعد هم باز بشور و بساب و خشک کن و جمع کن داشتیم و سپس مراسم شام پزون که دلتان نخواهد زرشک پلو با مرغ  بود را بر پا کردیم!!!! و بعد آقا جانمان پایش را در یک کفش کرد که من باید برگردم خانه خودمان و باز فردا می آیم و(میگم آست جون منم اون مدلکی کردم تاملت   یکم برن تو حس و حال منویات و اینجا از راه اسلام به در نشن یه وقت ننه!!!!الهی بمیرم که فک کنم از بس این شوهر جانمان نگاه های اب دار!!! به ما انداخت آقا جانمان سنگین تر دید که .........  ای خبر مرگ بدخواهش  را بیاورند برایم بس که آبرویمان رابرد این پسره ماخوذ به حیا!!!!!!!

*راستی یادم اومد نوشت!!  (1)

بی جنبگی هم حدی دارد به خدا!!!! هنوز دو صفحه از کتاب روانشناسی آموزش زبان را برای ارشد امسال نخواندیم که شبش خواب دیدیم داریم از تز پایان نامه مان در دانشگاه تهران  و جلوی ملا!!!دفاع میکنیم!!!!!!خوب شد دکتری نخواستیم امتحان بدهیم!!! وگرنه خواب میدیدیم داریم  با ناسا مذاکرات رسمی انجام میدهیم برای فروش آخریم موشکمان!!!!!!

*راستی یادم اومد نوشت (2)

بشتان گفته بودیم ( کردی بخوانید این را) که از شروع رژیممان تا الان دیروز چشممان به کاهش 16 کیلویی مان روشن شد و انقدر ذوق کردیم که یادمان رفت شب نمیباید برنج میخوردیم و وقتی یادمان افتاد که یک کفگیر پلوی خوشگل را هاپولی کرده بودیم!!!! خدایا یا ذوقمان را کور کن یا حافظه امان را رونقی بخش!!!!! آمیییییییییییییییین( بپر رو مین!!!) 

شرح مهمانی و شور و طربم!!!!

آقا جاتون خالی بود که ببینین صمیم  متهم به تنبلی و شوهر کش (بس که از این علی مواقع مهمونی کار میکشه!!) چطوری خونش رو  تنهایی دسته گل کرد!البته به مدد یک روز مرخصی و ده ساعت  کار خونه کردن.همه چیز آماده و زیر لیوانی های شیشه ای طرح برجسته که از حافظیه خریدم هم روی میز ها و مجسمه های سنگی تخت جمشید و  گوزن کنده کاری برنزی هم کنارش و خلاصه خوشگل شده بود دیگه! بعد هم دلتون نخواد شیرینی خامه ای داغ داغ(خیلی لا مصب تازه بود حیف که نمیخورم!!) دل همه رو برده بودو باغ رو هم برای ساعت 9  رزرو کردیم.البته یه  میز رو رزرو کردیم نه کل باغ رو. آقاهه مهمونمون من هر چی براش میاوردم میگفت نمیخورم و معده ام خراب شده دیشب و اجازه بدین نخورم چون راحت ترم و من هم خب قبول کردم و اصرار نکردم زیاد بهش.یه بچه فوق العاده بامزه سه چهار ساله هم داشتن که به حد بسیارخوردنی و قشنگ لهجه ترکی داشت و میمردیم از دست خاطرات تعریف کردنش!!یکی نیست بگه فسقلی تو خاطراتت دیگه چی بودآخه!!! خلاصه رفتیم و جاتون خالی همه از  ماهیچه و شیشلیک و فیله و کلی سالاد بار و غیره مستفیض شدند و البته من بدبخت!!!  از سوپ و کمی سالاد و دو تکه گوشت .بیشتر  نخودی بودم تا مستفیض شونده!!!!!!!

آها تا یادم  نرفته بگم این بچه هه هر جا آب ببینه خودش رو تو آب ها مینداز.چشمتون روز بد نبینه تا رسیدیم یهو دیدیم تو هوای بارونی دیشب  این نی نی   تالاپی خودش رو انداخت تو حوضچه جلوی در و غش غش خندید!!! مامانش هم هول کرد و فقط فک کن با اونهمه دک و پزمون !!!! شلوار بچه رو دادیم بندازن روی سماور آشپزخونه تا خشک شه و کفش هاش رو هم گذاشتن کنار فر!!!! و فقط مونده بود لنگ ببندیم دور این بچه سرتق!!!! هر دم به دقیقه هم به بابایی من رو میکرد و میگفت برو از کفش هام خبر بگیل و شلوارم رو پشت و لو کن عمو!!!!!تازه یک جا هم که شنید باباش  علیرغم توصیه ما برای امتحان کردن دسر و کارامل بازم میگه نه ! معده درد دارم و نمیخوره بلند گفتنه خالههههههههه!!! بابایی لجیم(رژیم!!) داله! دیگهههه!!!!!و طفلکی باباش غرق خجالت شد و فقط خندید و نی نی باز اضافه کرد تازه  لیلی( اسم مامانش!!) هم میخواد لجیم بگیله!!!!منم میخوام لجیم بگیلم!!!!! تو چی خالههههههههه؟ و علی مرد از ذوق !!! گفت آی قربون دهنت عمو جون!!!!

مهمون هامون  دو تا ظرف بزرگ خوشگل کریستال آلمانی هم برامون کادویی آوردن . به علی میگم بوفه سوم رو کم کم باید بخریم!!همچین نگام کرد که نزدیک بود ((لازم اللنک الحول الکمر)) بشم خودم!!!یعنی خراب کاری شه !!!!خدایا این مردا چرا درک نمیکنن که ظروف باید با فاصله توی بوفه چیده بشه تا به چشم نظم و حظ بصری بیشتری بده!!؟!!! چرا این مردا وقتی هر سه ثانیه ازشون میپرسی رژ لبم خوبه و خط لبم پاک نشده که؟!! دفعه بیستم دیگه کم کم عصبانی میشن و هووجور که سروشن پایینه میگن آره !! آره!!! اره!!! کشتی منو با این لبات!! و یکدفعه میبینی که عروس مهمان  گرامی که فقط جمله آخرش رو شنیده با تعجب نگاتون میکنه که وسط شام چرا دارین اینجوری حرف میزنین و خدا مرگم چقدر بی حیا!!!!!!! شدن جوونای این دوره زمونه!!!!بعد شم  هی بگن چرا بچه دار نمیشین و بابایی تو هم بگه من دامادم گله!!! این دخترم خیلی بی عرضه است!!!!( معععععععععععععععععع!!)  و عروس اونام نگاه پر غرور تو رو با دم وزغ !!!! اشتباه بگیره و بگه حالا شومام اقدام کنین یه سه چهار سالی طول میکشه به بهره برداری برسه!!!!! و تو از خجالت و حرص نمیتنی تو روی بابایی ات نگاه کنی و فقط از زیر میز پای شوهرت رو فشار میدی و یهو تو چشمای دختره نگاه میکنی و با تموم نیروی که جمع کردی تا لبخندت خیلی بی تفاوت نشون بده میگی نه قربونت!!!! ما خیلی خوشبینیم !زیاد مثل شوما سخت نگرفتیم !!!!ولی واقعا انقدر سخت بود ؟!!!! و دهن طفلی عروسه کوچیک و جمع بشه و دیگه حرف این ریختی نزنه بهت!! والله!!

 

***********************

خب حالا میخوام از سفرمون بگم براتون. جای همگی سبز خیلی خوش گذشت!!ورودمون به شیراز همزمان با مسافرت پر هیاهوی شیرشاه!!!!!!   بود و لی تو برنامه ما وقفه ای ایجاد نکرد.چیزی که خیلی برام جالب بود شنیده شدن صدای بلند موسیقی اینو ر آبی و اونور آبی از اکثر مغازه ها و جاهای تفریحی بود.اصلا مردم شیراز انگار نفسشون به موسیقی بنده.برای ما که توی مشهد حق برگزاری کنسرت رو هم نمیدن خیر سرشون!!!! و میگن حرمت امام رضا رو باید نگه داریم!!!   خیلی جالب بود.انگار نه انگار که طرف!!!! اونجا بود.یه جورایی به پشمشون هم حساب نمیکردن.ولله اینجا این حاج آقا با هواپیما هم اگه از روی شهر رد شه مردم حسین حسین میکنن!!!!شیراز به نظر من شهر شادی و شوره  .شهردار با سلیقه اش از هر فرصتی استفاده کرده تا چهره شهر رو قشنگ  ترکنه.نورپردازی زیبای دروازه قرآن و آذین بندی  و چراغونی  بعضی از خیابون ها که جدا از سفر طرف!!!! به شیراز طبق گفته مردم این شهر همیشه به همین صورت هست و ربطی به استقبال زورکی!! نداره منو به وجد میاورد.شاید برای خیلی ها عادی و حتی پیش پا افتاده باشه ولی اگه شما هم توی شهری بویدن که شهردارش (مشهد)به اندازه  سر سوزن ذوق نداشت و حسرت چهار تا دار و درخت و یه میدون  قشنگ و مناسب با نامش!!!و خیابون روشن و قشنگ و گلکاری شده  به دلتون مونده بود   به من حق میدادین اینهمه از شیراز خوشم بیاد.شهر فالوده های خوشمزه و مردم  باحال با آدرس دادن های  بامزه ترش .یه جورایی شبیه اصفهانی ها بود این کارشون.دیدار حافظیه برای اولین بار و بوسیدن سنگ سردو با طراوت حافظ رو با هیچ حسی نمیشه گفت و نوشت.سعدی شیرین کلام و غریب و مهجور که با فاصله کمی از حافظیه مورد کم لطفی مسافرین و شاید خود مردم شهر هم بود دلم رو لرزوند. قنات و  سقف زیبای سعدیه  آدم رو به حال و هوای دیگه ای میبره.ما این دو جا رو هم شب رفیتم و هم روز و خیلی زیبا بودن. حوض ماهی و نارنجسنتان قوام و خونه زینت الملوک و باغ ارم و پاسارگاد و سعادت آباد و تخت جمشید و  دروازه قرآن و  خواجوی کرمانی و  بابا بستنی و  شاطر عباس و فالوده و باز هم فالوده با عرقیات مختلف و پر از ابلیمو و بستنی های کشدار و زرد و خوشمزه اش و سرای مشیر و بازار  وکیل و حمام وکیل و فست فود 110 با اون کباب ترکی های خوشمزه و سالن زیبا و تازه تعمیرش و ارگ کریم خانی و موزه پارس  یا همون عمارت کلاه فرنگی و باز هم فالوده!!!! و ندیدن اتوبوس زیاد توی شهر و نبودن پلیس راهنمایی  که به مردم گیربده !!!! و خیابون چمران و باغ شخصی و بساط جوجه کباب و تخته و توت تازه و موسیقی شاد شرزه  و جوجه کباب خوشمزه اش  و غذای مزخرف رستوران هتل و هر دو ساعت   دو سه بطری اب معدنی قلپ قلپ خوردن  و تو بازار خرید کردن و لهجه گوش نواز شیرازی ها رو شنیدن و دیدن تبلیغات و پرچم هایی که حتی تو دارغوز آباد استان فارس نصب شده بود و خیر مقدم!! با لحن عاشقانه!!!! جواتی!!!! میگفت به حاج آقا و تاسف بابت اینهمه اسراف میلیاردی و راهنمای توریست های کره جنوبی شدن و ... همه و همه یه خاطره فوق العاده قشنگ  از شهر زیبای شیراز برامون گذاشت و من منتظرم بیصبرانه تا در اولین فرصت به طرف این شهر زیبا پرواز کنم.کلی فیلم و عکس هم گرفتیم که چون بلد نیستم!!!!!فعلا نمیتونم بذارمشون.

 و اما کاشان با حال و هوای کاملا متفاوتش و مردم یکم بی حالش!!(شرمنده کاشونی ها!!) و فالوده پر از بوی گلابش و قمصر زیبا و سردش و ابیانه خنک و با صفا و پیرمردها و پیر زنهای  با تجربه و فوق العاده نکته دان و جلوتر از زمانشون و هات داگ  خوشمزه هارپاک( یا پارهاک؟!!) و مسجد قدیمی اونجا و پونه های وحشی و خوش بو و شلوار های گشاد اقایونشون خیلی خیلی برامون جالب بود. تو کاشون  مسجد اقا بزرگ و خونه طباطبایی ها و عباسی ها و بروجردی ها به قدری زبا و قشنگ و دالون دالون و بالا و پایین بود که حظ کردم از اینهمه معماری و هنر.فقط فک کن برای ساخت خونه 18 سال منتظر بمونی!!!! تا پایه ها خوب بشینه و محکمشه بعدسقف ها رو بزنی و اینطوره که تاریخی و به یادموندنی میشن.تپه های سیلک که آدم فقط حرص میخوره از اینهمه بی فکری و ندونم کاری مسوولینش و باغ فین که عصر پنجشنبه در حالیکه کلی مسافرین  اتوبوس های   توریستی منتظر ورودش بودن و یهویی اعلام شد به علت تعمیرات!!!!! یا همچین چیزی  بسته است و ما آخرین فرصت رو با این کار مسخره مسولینش از دست دادیم و کلی حرص خوردیم که چرا باغ فین رو ندیدم   و بازار قدیمی کاشون وتیمچه امین الدوله  و آسیاب سنگی قدیمی و عطر واقعی دارچین خالص و ادویه هاش با بوی جادویی شون و آشنایی با ادگار و مونیکا از هلند و پیاده روی زیر آفتاب داغ کاشون و لذت از دیدن اونهمه قشنگی که انگار از چشم خیلی ها خودشون رو مخفی میکردن و یهو برای ما عرض اندام میکنن و خونه دربستی که صاحب خونه اش با جرات  زیاد و  به نظر من یه جورایی دیوونگی محض اونجور در اختیار غریبه ها قرار میگرفت ( بیشتر با اتاق خوابش مشکل داشتم و باورم نمی شد کسی بتونه این اتاقش رو با همه ملافه ها و پتو های  نو و سفیدش و وسابل کامل توش در اختیارغریبه  ها بذاره و البته خب به مدد همین مهمون نوازی واعتمادش ما تو خیابون نموندیم شب ها!!!!! و ممنون صاحب خونه مهربون و با محبتش هم هستیم و بخصوص ممنون دوست عزیزی که شماره رو در اختیارمون گذاشت نیز هم.خلاصه که خیلی خیلی شارژ کننده بود این سفر و فارغ از همه چی ده روز کامل فقط به خودمون فکر کردیم و خندیدیم و گشتیم و خوردیم و دویدیم و ایستادیم و گرم شدیم   و خنک شدیم و هزار بار بیشتر به هم نزدیک شدیم و همراه و همدل هم. فقط مشکل کوچولوش آب کاشون بود که اصلا برای ما قابل خوردن نبود و خب یه جورایی سخت بود..و لی همه چی همه چیز این سفر زیبا و خاطره انگیز بود. چه مواقعی که یاد مون میومد خاک بر سر خر!!!! اتاق هتل رو با شونصد تا تیکه پارچه ناموسی و غیر ناموسی روی تخت ولو  کردیم و  با عجله زدیم بیرون و  اومدن و تمیز کردن و برامون مرتب گذاشتن کنار  و چه اون موقع هایی که توی ماشین  خودمون رو به هم میچسبیوندیم  و یهو موقع پیاده شدن میدیدم شونصد تا آینه تو ماشین نصب شده!!!!!! و نامرد رانندهه صداشو در نمیاورده!!! و البته ما هم ضایع بازی خدا رو شکر اونجوری  نکردیم!!! و تموم اون  دو ساعتی که راننده آژانس  هاف هافو ولی دیوانه اش!!! توی پیچ های تند کاشان به ابیانه با 120 تا  سرعت میرفت و قلبمون به سقف  دهنمون میچسبید و تکیه کلامش هم این بود که پیچ ها رو می دزدم!!!! و بعدش فقط به اداهاش میخندیدیم و یادش میکردیم و دقیقه نود به مهر اباد رسیدن  و از دست راننده پیکان 58 که تو ترافیک تهران و وقتی که ثانیه های ساعت انگار پرواز میکنن  و ما بهشون نمیرسیم با سرعت 50 تا میروند و دندون های من نصف شدن از بس رو هم فشارشون دادم و مسافر کناری تو هواپیما  که هر و هر به من که سعی داشتم کمر بندم رو باز تر و راحت تر کنم تا دو سرش به هم برسه میخندید و میگفت اوههههههههههه!!!! چه چاقی تو!!!!!! مال منو ببین!! دو متر زیادم اومده!!!! و من میخواستم کله شو بکنم  شوت کنم بیرون و تازه وقتی مشهد رسیدیم زنگ زدم به مامان و به سهیل با حالت گریه ناک!!! گفتم از پرواز چارتر تهران- مشهد جا موندیم و باید تا سه ساعت دیگه صبر کینم و الان تو فرودگاه تهران آواره موندم!!! و طفلی اونم هی دلداری میداد که  شاید حکمتی تو کار بوده و میخواسته بال هواپیما کلا!!! کنده بشه و شما رو خدا نجات داده و غصه نخور و از این حرفا و یهو  ترکیدن من از خنده  و کوفتتتتتتتتتت !! تو کجایی بی شعور!!؟ ! گفتن سهیل و  قیافه متعجب علی از سرعت من در بافیدن اینهمه دروغ شاخدار!!!! به  داداشی بیچاره  و  کتکی که به زودی به دیدارش نائل میشم و همه وهمه و همه منو غرق خوشبختی کرد از بودن کنار همسری هم فکر و هم گا مو هم پا و کشوری زیبا که گوشه گوشه های ندیده اش رو هم دوست دارم .یادمه به مونیکا که ازم پرسید دوست داری بیای اروپا برای زندگی ؟ گفتم دوست دارم همه دنیا رو بگردم و ببینم ولی فقط و فقط توی ایران خودمون زندگی کنم چون اگه  من برم و تک تک من ها بریم پس کی این کشور رو آباد میکنه و وقتی این حرف رو زدم با کمال تعجب و شگفتی فهمیدم حرف دلم بوده و من این کشور رو دوست دارم و غر زدن های و نارضایتی و افسوس  ها  از وضع خراب و مسولین بی فکر و بی کفایتش جای خود محفوظ!! ولی من به این خاک  عشق میورزم. حداقل تا الان که اینجوریه! و مونیکا با تحسین نگاه میکرد و به چشم هال زل زده بود!!( شایدم فک میکرد عجب آدم خلی هستم من دیگه!!!)

یه چیز جالب اینکه اون ها که هر دو تحصیل کرده بودند  هنوز فکر میکردن خاتمی رییس مملکته و اصلا اسم این یارو احمدی رو نشنیده بودن و تازه شدیدا هم معتقد بودن که چه خوب که کامنه ای!!!!! اینقدر تو ایران نحببیت داره و مردم میمیرن براش!!!!!( این یکی رو  فک کنم از مراسم استقبالی که تو تلویزیون نشون میدادن برداشت ازاد کرده بودن!!!! طفلکی ها!!!) و ضمنا میگفتم خیلی از ایران خوششون اومده و کلی تعریف کردنی برای دوستاشون دارن.

خب! شاید رکورد طولانی نوشتن رو شکستم این بار.ولی اگه میخواستم چند تیکه اش کنم باور کنین هم حالش نبود و هم احتمال کنسلیش زیاد بود!!!!شرمنده و باز هم ممنون از همه راهنماییها و محبت هاتون.حتما در سفر دوباره به شیراز از همه جاهایی که از قلم افتاده و به علت کمبود وقت نتونستیم ببینیم دیدن میکنیم.

شاد و شادی آفرین بمانید.

ددم وای!!!

هنوز دو ساعت از اومدن خودمون نرسیده بود مجبور شدیم دوباره برگردیم فرودگاه برای استقبال میهمانان سوپر دولوکس مامان جون اینا.تهیه دسته گل و مراسم تشریفات!!!!! با مدیریت بنده بود.خوشبختانه خوب بود.تازه خوبه از تبریز اومده بودن اگه از بلاد خارجه بودن دیگه چقدر کار برام درست میکردن!!!! شوهر این خونواده یعنی آقای مدیر کل که  دوست صمیمی و ۴۰ ساله پدر جون بود پارسال مرحوم شد ند و خانومش و پسر و عروس و نوه  و چند تا همراهی!!! دیگه هم با هم اومدن.این خانومه انقدر با نگاه تحقیر آمیز به فرودگاه مشهد نگاه کرد که من خجالت کشیدم ولی طفلی نمیدونست در حال ساخته اونجا و حالا حالا ها مونده ار تریپ ترمینال!!!! در بیاد!!! خونواده خیلی خوبی هستن فقط کمی باید براشون کلاس بیای تا خیالشون  بابتت راحت شه و قبولت کنن!!! منو تا حالا ندیده بودن ولی همیشه برام از اونجا سوغاتی میدادن مامان جون بیاره.بنابراین دیگه ته طراحی!!! میک آپ  و هر روز یه مدل پوشیدن بود کارم این روزا!!حالا من تازه رسیدم و خونه هم ده روزه آدم نبوده توش و خاک همه جا نشسته واینام دارن چند روز دیگه برمیگردن!!! مهمونی که باید بدم .خونه رو تمیز(خونه تکونی فک کنم!!) باید بکنم.بار خوبه علی پیشنهاد کرد چون وقت ندارم و خسته میشم بگیم عصرونه بیان خونه و شام ببریمشون شاندیز .تازه این وسط مامان رو راهی کرمان شاه باید بکنیم چون کاری پیش اومده اونجا و دو سه هفته ای باید تهنایی بره!! این وسط وقت آرایشگاه گرفتن و کلاس شنا رفتن و ورزش رو هم اضافه کنین به همراه همراهی کردن مامان جون تو مهمونی هاش  و تزیین غذا و پیشش بودن ها رو هم!!!! .خیلی جوش نزنین کلی وقت دارم برای همه این کارها!!!! مهمونیم فرداست!!!!!!!!!!!!همین فردا ها!!!!!!!!

تا اطلاع ثانوی(خیلی زود البته) مفقودی خودمان را پوزش می طلبیم!!!!

قربون همگی...

آیم هوم!!!

وایییییییییی جای همگی خالی.مسافرتمون به شیرینی عسل بود از بس بهمون خوش گذشت.واقعا واقعا سفر روحیه آدم رو عوض میکنه.انقدر این شیراز خوشگل و ماه بود و انقدر این شیرازی ها مهمون نواز و مهربون بودن که تو شش روزی که اونجا بودیم  با دو تا خونواده خیلی مهربون آشنا شدیم و جون جونی شدیم به همین زودی. و اصلا دلم نمیخواست شهر قشنگ و خوشمزه شون!!!! رو ول کنم.

راستی سلام یادم رفت!!!!!خب سلام  پر از انرژی و لبریز از بوی خوش گلاب قمصر به همگی!

ما  تازه مشهد رسیدیم و هزار تا مرسی از راهنماییها و ای میل ها و کامنت های دوستای خوب بخصوص شیرازی ها.شرمنده که دیر پابلیش کردم چون یه جورایی نمی شد حتی یک ثانیه از چرخیدن و لذت بردن تو شهر غافل شد و منم بیشتر اون جاهایی رو که معرفی کردین و گفتین و من توصیه هاتون رو تازه دیدم رو  خوشبختانه چرخیدم و رفتم و لذت بردیم.اونقدر اتفاقات بامزه و جالب هم توی این ده روز افتاد برامون که گفتنش رو میذارم برای پست سفرنامه!!!!!

فقط کوتاه بگم که خیلی شارژ شدم و این ده روز سفر هم انگاری تموم نمی شد بس که جای همگی سبز به ما خوش گذشت.

مسیر سفر ما :  مشهد......شیراز.........کاشان.......قمصر.......ابیانه.......تهران....مشهد

بهترین و خنده دار ترین سوتی ها رو هم تو همون شیراز دادیم و ضمنا بخاطر سفر اعلی..... حضرت!!! فستیوال بالن ها  هم کنسل شده بود و بسی مماخ جزغاله شدیم.

تا یادم نرفته بگم با یک  زن و شوهر هلندی هم دوست فابریک شدیم تو کاشان و از بامزگی  انگلیسی حرف زدن و سوتی دادن این شوشوی  ما که بگذریم خیلی خوب بود.

راستی هر چی و هر  چقدر دلم خواست و میلم کشید خوردم و تازه یک کیلو هم کم کردم.هورااااااا!!!!از بس آتیش  سوزوندم و بالا پایین رفتم.

پس فعلا با اجازه

 

بای بای

یعنی واقعا یه وقتایی باید پی پی کرد به این شانس!!!!مدل تخم شتر مرغی ما!!!البته فعلا اونه که پی پی کرده به ما!!!

فک کن تو این شلوغی و سیاه بازار  رزور بلیط و هتل!!!  واسه شیراز  اون از یکی دو ماه قبل،از یه هفته قبل برنامه هات رو جور کنی چون از دو هفته قبل ترش گفتن قراره آقا!!!!!! (جانم فدای  آقا!!!!)برن شیراز احتمالا برای برگزاری سال بیچاره هایی که سوختن و ترکیدن و خاکستر شدن!!! و ما هم انقدر صبر کنیم تا تشریف نا نحسشون رو ببرن و برگردن سر خونه زندگی  خودشون .... ولی درست روزی که فرداش عازم سفری زرتی اخبار بگه اقا!!!!!!  مشرف شدن به شیراز!!!! ......ای تو روحت!!!!!

۱۰ روزی با اجازه داریم میریم هم فستیوال بالون هاست و هم اولین همایش  بین المللی شیراز ...شهر راز... اینا رو از خودشون شنیدم و تبلیغش رو تو نت دیدم.بعد هم میریم مراسم گلاب گیری قمصر کاشون و خدا بخواد شاید سری هم به ابیانه بزنیم.هنوز اصفهان تو سایه روشن تردید قرار داره واسه این سفر.خلاصه که برای اولین باره داریم میریم این دو شهر و دوست دارم خوب استفاده کنم.از تو نت همه جاهای دیدنی و ساعت های مناسبی که  که باید بریم و دیدنی تره رو پیدا کردیم.همچنین لیست رستوران های سنتی  و جاهای دیدنی رو.ولی خوب تجربه اونایی که رفتن چیز دیگه ایهه. 

میگم راستی اگه سفارشی پیامی و توصیه ای دارین برای استفاده بهتر حتما بگین ها!!!! ضمنا ما با تور داریم میریم البته فقط شیرازش رو و طبق عادت خیلی هم پایبند برنامه های تور نیستیم و خودمون مسیرمون رو پیدا میکنیم و لذت کشف چیزهای تازه ر وتجربه.

پنجشنبه میریم و احتمالا تا اون یکی شنبه اش!!!!! نمیتونم آپ کنم.ولی تا قبل از سفر منتظر پیام هاتون میمونم تا  توصیه هاتون ر و با  کمال میل بشنوم.ضمنا با کمال تعجب خودم از نیمچه هتلی تو کاشون شنیدم که اونجا اصلا هتل نداره و یکی دو تا یی هم که هست در اصل تالار عروسیه!!!!! که چند تا اتاق هم توش زدن.ضمنا آقاهه شدیدا اصرار داشت بریم پارک ایت االه مدنی شب بخوابیم!!!!!  خیلی جالب ناک بود.از پشت تلفت لهجه اشون خیلی بامزه بودودوست داشتم.

کسی میدونه چه جوری میشه  اتاق گرفت تو خونه های کاشان؟ چون هتل امیر کبیر فقط یه شب جا داشت و بیشتر میخواهیم بمونیم.دو نفر زوج جوون میتونن اعتماد کنن به این خونه ها ؟البته یکی از دوستان خوب  گفت تلفن یکی از اون خونه ها  رو داره..کس دیگه ای پیشنهاد دیگه ای نداره؟

راستی میگم این گلاب تلخ کاشان چه موارد استفاده ای داره؟ خوراکی هم هست؟ چون سفارش کردن براشون بیارم نمیدونم چی چی هست اصلا!!!! شانس که نداریم. یهو دیدی وسط راه به جرم حمل مشروبات ال..ک..لی  در هواپیما رو باز کردن گفتن بفرمایین پایین !!! ولله!!

بعدا نوشت:

این سایت   .www.shirazcity.org  در مورد شیراز  محشر نوشته.عالی و کامل.

این جا هم کلا مفیده.   http://www.stsi.ir مربوط به سایت تسهیلات سفرهای کشوره.

پست شله قلم کار!!!!!

تا آخر این هفته هستم ولی بعدش یه هفته ای نیستم.دلتون تنگ نشه یه وقت ها؟!!!!!!

*********************

وایییییییی!!! من بلاخره تونستم  جلسه دوم آموزشی برم تو عمیق شنا کنم!!!)فقط یه نکنه کنکوری کوشولو  رو دلم نمیاد نگم: پشت سرم مربی ام در حالیکه دستش دور من حلقه نمی شد چون مشکل از دست اونه نه دور من!!!!! پا به پام داشت شنا میکردّ! ها  !!!!)

البته اینا دلیلی نمیشه من ذوق نکنم الان.آیییییییی حال داد.آی حال داد.تازه  شیرجه استارت نشیسته و ایستاده  رو هم بهم یاد داد و منم با حدود ۹۰ کیلو وزن شاتالاپی  خودم رو مینداختم توی آب و عینک شنام دو متر اون ورتر پرت می شدو خودم هم دو سه لیتری آب میخوردم و علیرغم این ها  با لبخند پیروزمندانه به مربی م نگاه میکردم.یارو کف کرده بود از اینهمه استعداد در حد پیاز داغ من!!!!وسط های شنا یا به عبارتی لنگ و اقد انداختن من بود که یهو دیدم یکی روی دماغم همچین ناخن کشید که مردم از درد!!! یه دختره لندهور!!! با مامانش  اومده بودن و لامصب انگار تو اب  موتور قایق روشن بود از بس این دو تا دست و پای الکی میزدن و خلاصه دماغ خوشگل منم به پره موتوره گیر کرد و یک خراش قرمز بزرگ روش افتاد!!!حالا کی ؟ فقط دو ساعت مونده تا مهمونی آش پارتی دوست مامان جون!!!!  چکار میتونستم بکنم؟ فقط خندیدم بهش و گفتم دور و بر من دیگه آفتابی نشه وگرنه کلا میبرمش زیر اب و روش میشینم همون جا!!!!!!تا خفه شه!!!! البته این آخری هاش رو تو دلم گفتم و فقط اون لبخنده رو بلند گفتم بهش!!!!

***********************

آقا خلاصه دماغه رو با انواع ترفند های پودری و  کرمی صافکاری کردیم و رفتیم مهمونی که قرار بود فقط خانم صاحب خونه با دخترهاش باشن!! تا رفتیم تو دیدیم اوفف!! عجب صدای موزیکی میاد و تا در رو باز کردیم انواع و اقسام خانوم های بزک دوزک کرده رو با البسه فول پارتی!!!!دیدیک که سبیل در سبیل نشستن و به ما خیره شدم یهو!!! باز خوبه من لباس رسمی پوشیده بودم و یکم بیشتر از حد لازم به خودم رسیدم ولی طفلی جاری جون که فقط یه تاپ تنش بود و حتی وقت نکرده بود موهای بلندش رو خشک کنه.من و عطی (خواهر علی) سریع موهاش رو باز کردیم و ریختیم دورش و با یه گیره بالاش رو روبرها کردیم و کمی موی کتاه هم کج ریختیم روی صورتش و همچین به سبک مکروفری!!!! درستش کردیم!! خب عطی هم که همیشه تاپ حلقه و شلوار جین میپوشه ومشکلی نداره کلا.

جای بد ماجرا اونجا بود که منو میخواستن به زور برا رقص قاسم ابادی!!!(شمالی) بلند کنن!!!حالا ما تو همین قر و کمر ساده اش داریم لنگ میزنیم اینا میخوان من شمالی برقصم براشون.!!! خلاصه به همون دو دقیقه ساده رضایت دادن ومم پاشدم و خداییش چون خیلی اهل رقص نیستم و اون محیط هم خیلی غریبه وار!!!! بود با شرمندگی یه دوری زدم و تا خواستم بشینم آهنگ بعدی یعنی عربی شروع شد!!!!! نیش مادر شوهرم هم باز که خب برقص عزیزم!! معطل چی هستی؟!!! انگار مثلا من دوره تکمیلی عربی دیدم!!!منم گفتم شرمنده الان آمادگی ندارم!!! و تا نشستم یه نیشگون از پای مامان جون گرفتم و گفتم بلاخره که ما میریم خونه و مهمنی هم که بلاخره تموم میشه !!!!!!! گفت خواستم اذیتت کنم!!! ربون دستتون مامان جون!!

************************

بعد مراسم آش خورون شروع شد!! اییییییییییییی! آش رشته نبود که!! آش ماست شمالی بود که من دوست ندارم خیلی .تازه توش باقالی هم بود که بدترین بخش ماجراست.منم سرم رو  به نون تازه و پنیر و گردو و سبزی خوردن بند کردم و البته شما باور نکنین!! چون نمیخوام ونمیخورم من منتهی به خوردن دو ملاقه کامل از اون اشه شد و لامصب عجب خوشمزه بود دلتون نخواد البته!!!حالی بردیم عظیم !تازه ظرف برای خونه خودمون ومامانم اینا و مادر شوهرم هم جدا و جاری جون و بقیه هم دادن که بیاریم!! خلاصه مهمونی خوبی بود.به جز بخش بحث داغ مربوط به چرا بچه ندارین شما وای خدا مرگم بده صمیم جون!!!!!! (همش یه جمله میشد اینایی که گفتم!!) منم خیلی محلشون ندادم و گذاشتم انواع و اقسام حدسیاتشون رو با هم در میون بذارن و با دختر صاحب خونه که اونم تازه شوهر دومی رو رد کرده بود و اصلا دلش بچه نمیخواست شروع به گپ زدن کردیم!! فقط یه جا گفتم به قول گیلی!!!!! بچه ساختن که عرضه نمیخواد عزیزم.بزرگ کردنش مرد میخواد!!!! دختره با تعجب گفت گیلی کیه؟ منم زود سر و ته سوتی ام رو جمع کردم و گفتم  دکتر حسین گیلی!!! مشاور خونواده بود که چند روز پیش تو تلیوزیون برنامه داشت!!!! و سریع کانال صحبتمون رو عوض کردم!!! به خیر گذشت!!!!

*********************

روند کاهش سایز من داره با سرعت پیش میره و به جون خودم دلم نمیاد چیزی ننویسم ازش!!! حتی شده همین دوخط! دارم  خیلی حال میکنم تو لباس هام.خدا قسمتتون کنه !!!!

 

نوشته های قبل از غیبت صغری !!!!

دیشب یکی از لباس های راحتی تو خونه که البته در زمان خودش اصلا هم راحت نبود رو پوشیدم و به معنی واقعی دهنم باز موند!!!!!!!!!! پس کو اون همه گوشتی که اونهمه!!! براشون زحمت کشیده بودم!؟ البته این جمله اصلا از سر حسرت نبود ها!!! بلکه ز سر رضایت و کف کردگی بیان شد !!

ببینیند من اصلا دوست ندارم توی خونه بیشتر از یه لباس یکسره سبک چیز دیگه ای بپوشم.چون حدود ۹-۸ ساعت در روز مانتو و شلوار و مقنعه سرمه و  تنمه و واقعا خسته میشم.ضمنا لباس تو خونه ایم اصلا و ابدا نباید آستین و یقه داشته باشه و زیر زانو هم که اصلا نرسه!!! خب درد بگیری پس چی میشه پوشید؟!!! این رو الان لب خونی کردم از روی دهنتون!! گفتم بگم تا نگین نفهمید!!!!

آقا من در کثر مواقع یه دامن راحت و سبک و خوشکل رو تنم میکنم و اون بالاش یعنی دور کمر ش  رو میارم بالاتر!!! جوری که مثل حوله میشه دور تن آدم!! و اونوقت نه آستین داره و نه یقه و نه بلنده و نه گرمه و خیلی هم شیک میشه!! برای همین ما خیلی کم لباس تو خونه کثیف داریم و خب از لباس شستن هم یه جورایی راحتیم دیگه!!! اینا رو گفتم تا بدونید اون لباس فیرزه ای دیشبم اونقدررررررررررررر برام اندازه و خوشگل و راحت شده بود که حد نداشت.یه لباس آستین حلقه اندامی ( اون موقهع ها تنگ!!!)تا روی زانو بود .ولی دیشب که هویجوری پوشیدمش دیدم به به!!! شده تا زیر زانو(چون گوشت های اضافی به قول مامانم ریختن!!!!!) و ماهههههههههههههه شده بودم توش.خودم رو هی میددیم جلوی آینه و کیف میکردم.کمرم خیلی باریک به نظر می رسید و پشتم هم صاف! 

کوفتتتتتتتتتتتتت!!!!!! نخندین به من. دیگه!!!ممکنه خیلی هاتون از اول عمر فقط خوش تیپی و مانکنی اتون رو یادتون باشه ولی من نه!خلاصه که روزهای قشنگی رو دارم پشت سر میذارم.

***********************

رفته بودم استخر ولی جلسه آزاد بود و می خواستم تمرین کنم.کلی ذوق زده شده بودم چون شناور شدن و پشت و رو شنا کردن و چرخش دست (تمرین های ائلیه کرال) رو خوب یاد گرفته بودم.اون جلسه خیلی ها بودند که واقعا از آب میترسیدن و با احتیاط !!آب بازی میکردن تو همون 1 یا 1.5 متری!! خلاصه منم کنار لبه استخر پام رو به دیوار فشار میدادم و در حالیکه به پشت خوابیده بودم با اون نیروی اولیه کلی رو اب سر میخوردم و دهن طفلی ها از این کارهای آماتوری من باز مونده بود!!! به قول علی اگه جیگر داشتی میرفتی یک کیلومتری !!! عمیق و از این افه ها میومدی!!اون ور تر مربیم داشت از بیرون همه رو نگاه میکرد و اصلا الا به من محل نمیذاشت!! چون جلسه خصوصی که نبود که!! خلاصه دو تا خواهر بودند که یکشون به حد مرگ از آب میترسید .منم جو گیر شدم و در حالیکه هنوز فقط یک جلسه آموزش رفته بودم خودم!!!! نقش معلم رو برای اون ایفا کردم.دختر بیچاره رو با دستام روی آب نگه داشتم و گفتم آفرین!! حالا خودت رو شل کن و باپاهات پا بزن!!!! اونم در حالیکه چشماش به سقف چسبیده شده بود از ترس!! میگفت نمیتونم!! نمیتونم!!!! ولم کن!!! ولم کن!! منو برگردون جای اولم!!! و منم اصرار که نه عزیزم!! ببین من چی خوب میرم و یهو دختره بیچاره رو ول کردم و خودم شیرجه زدم اون ور تر تا نشونش بدم!!! یک آن برگشتم دیدم دختره نیس!!!! بعد دیدم یه صدایجیغ بنفش اومد و یه نفر  مثل ترمیناتور که از آتیش میومد بیرون اونم از زیر آب اومد بیرون و انقدر ترسیده بود که نگو!!! مربیه هم اومد و دعواش کرد که چرا جیغ میزنه و اونم چیزی نگفت ولی یککککککک نگاه غضب آلودی به من کرد که  مردم از خجالت!!!دیگه هم طرفش نرفتم و اون هم که دید من قصدم خیر بوده به یک تکون سر( و احتمالا یک تکون شصتش زیر آب) ازم تشکر!!! کرد!!!!خدا از من بگذره که داشتم دستی دستی مربی شنا میشئم برای خودم!!! ایششششششششششش!!! آدم  اینقدر ترس از آب !!!!( شماها که ترس منو از آب یادتون نیس دیگه!! نه؟)

***********************

این روزها به خاطر برنامه غذاییم زیاد نمیتونم برم خونه مامان جون اینا.بخصوص که علی هم هر روز ظهر برای ناهار میتونه خونه باشه و منم از شب قبل بیشتر کارام رو میکنم تا برای فردا خیلی منتظر نشیم. خلاصه که مامان جون شک کرده من چرا نمیرم اون جا و منم که حاضر نیستم حالا حالا ها به کسی بگم رژیم دارم!!! ولی روز در میون عصرها میرم و تمم میوها ی صبح و ظهرم رو نمیخورم تا اونجا کسی شک نکنه.دوست دارم یهو سورپریز شن وقتی منو تو یه لباس  خوشگل و خوش اندامی ببینن!!!( راستی  خربزه با خیار کی میاد بازار!!این بزی ما  از بهار منتظره و ممکنه بمیره!!!)

پنجشنبه هم یکی ازدوستای مامان جون منو به آش پارتی!!!! دعوت کرده و موندم اون جا چه جوری بند رو به اب ندم!!!!! از اون مهمونی هاست که باید یه بیست نفر بگی من و همسرم اصلا آمادگی بچه دار شدن نداریم هر چند عرضه اش رو داریم!!!( گیلی در جریان این جور عرضه ها کاملا هست!!) و بعد هم انتخاب لباس!!!! به خاطر من دو هفته است مهمونیش رو تاخیر میندازه و تازه من دیشب که به مامان جون گفتم شاید  نتونم این هفته بیام نزدیک بود کله خوشگلم کنده بشه !!!!! که خوشبختانه با دو سه تا کلمه نه!! مطمئن باشین.ردیفه!!‌حلش میکنم!! جون سالم به در بردم. من بگردم این جبروتتتتتتتتتتتتتتتتت رو!!!

همگی در امان خدا باشید (و تا نگفتم کسی  یه وقت بیرون نیاد!!!!)

خیالتون جمع.هر چقدر خواستین اون جا بمونین.مگه من بخیلم!؟!( نیششششششششش)