من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم.

صمیم-۲۹و اندی سن!- 12ساله ازدواج کرده-همسر و پسرکش رو میپرسته- عاشق تر از اونا کسی هست؟

من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم.

صمیم-۲۹و اندی سن!- 12ساله ازدواج کرده-همسر و پسرکش رو میپرسته- عاشق تر از اونا کسی هست؟

بیمه ( بخش اول)

 

سلام . مطلبی رو قول داده بودم در مورد بیمه بنویسم که فرصتش رو پیدا کردم امروز . من مدتی  هست  بیمه  عمر  هستم . با بیمه گر  (در  واقع بازاریاب )بیمه هام  این اواخربعد از  چند سال  به مشکل برخوردم چون اطلاعات بیمه ای  که به من داده بود  کامل نبود و من هم با توجه به تحقیقاتی که کرده بودم و  اعتمادی که به شرکت بیمه داشتم  فکر  کردم همون طوری  درست  هست و بعد  دیدم چقدررررر  منافع من  میتونست بهتر باشه اگه نکات خیلی  کوچیکی رو  میدونستم و اینکه بازاریاب ،اون اطلاعات  رو از  من دریغ  کرده بود ...حتی شاید به عمد ..

 . برای  همین چند  نکته که به نظرم میرسه  به شما هم میگم  و البته مسوولیت انتخاب شرکت و  بیمه گر و  اینا با خود هر  کس  هست و  این نکات فقط  کمک میکنه  دقیق تر  قرار داد رو  امضا ء کنیم .(  توضیح: شما بیمه گذار  هستید و شرکت  بیمه هم بیمه گر  است . )

1- بیمه به نظر  من از  نون شب  واجب  تر  هست . برای  همه و  در  همه جای  دنیا ولی   تاکید خاص   دارم برای ماهایی که تو ایران  هستیم با این وضعیت بهداشت و سلامتی و استرس و  تورم و کاهش  ارزش  پول و  این مسائل دیگه اوجب الواجبات هست!!..پس فراتر  از  هر  نوع سرمایه گذاری  که بهش  فکر  می کنید و روش  حساب  می کنید  یک یا چند بیمه هم داشته باشید .اینم تو پرانتز  بگم که اگه شما از اون  آدمایی  هستید که میتونید  ماهانه سکه بخرید و پس  انداز  کنید و برای  هیچ خرج ضروری  هم طی  سال ها از  این صندوق سکه ای  استفاده نکنید  ارزش  سکه به مراتب  بیشتر  از  ارزش  ریالی  پولی  هست که بیمه میخواد بده ولی یک چیزی که بیمه رو  متفاوت میکنه اینه که اگر بعد از  مدتی  که  حق بیمه رو پرداخت کردید خدایی  نکرده اتفاقی برای  فرد بیفته  و منجر به از  کار افتادگی  بشه شرکت بیمه متعد  میشه ( به شرطی که تو قرارداد  اومده باشه ) تا پایان دوره بیمه  از طرف شما  حق بیمه تون رو  پرداخت کنه و  در  نهایت  منافع بیمه ای  تمام و  کمال شامل  حال شما  خواهد شد . یعنی  همه چیز سر  جای  خودش  هست و فقط به جای  اینکه شما  پول بدید  شرکت بیمه خودش   پول رو از طرف شما میده . حداقل تو بیمه هایی که من دارم این رو  قید  کردم بقیه شرکت ها رو مطمئن نیستم . این رو  مقایسه کنید با خرید سکه که  طرف  دو سه  سال میخره و بعد به هر  دلیلی ورشکست میشه یا خدایی نکرده از  کار افتاده یا نقص  عضو  منجر به اون پیدا میکنه و  خرید  سکه قطع میشه و  آینده ای  که فکر  میکرد در  انتظارش  نخواهد بود . من کلا ترجیح میدم خیالم رو راحت کنم و  روی  مسائل تضمین شده سرمایه گذاری  کنم چون شرایط  زندگی  ما بالا و  پاییین داره به هر  حال ...

2-برای  خرید بیمه نامه هیچ  وقت  بدون آگاهی  اقدام نکنید . پرس و جو کنید . سایت های بیمه رو  زیر و رو کنید . ببنید سود تضمین شده اشون در  سال چقدر  هست .به سایت بیمه مرکزی  مراجعه کنید و رنکینگ و رتبه شرکت بیمه مورد  نظرتون رو بین سایر رقبا  بررسی  کنید . بیمه هایی که آخر  لیست هستند به نظر  من نتونستند اعتماد مشتری رو  جلب کنند و من به شخصه خیلی روشون حساب  نمی کنم ..بعد از  اینکه نوع بیمه تون و  توانایی  پرداختتون رو مشخص  کردید  و  تصمیم گرفتید  ماهیانه یا سالانه (یکجا ) پرداخت کنید به چند تا دفتر بیمه (مختلف )زنگ بزنید و بگید  اطلاعات  کامل بیمه و  جداول رو بر  اساس سن  الانتون( یا هر کسی که میخواد بیمه بشه) و  مبلغی که می تونید (ماهانه یا سالانه) بدید رو براتون بیارند . اصلا خجالت نکشید بگید  حتی بیارند اداره یا شرکتتون . اون ها  بازار یاب هستند و  از  هر قراردادی که بسته بشه توسط  اون ها ،  پرکیسی رو به طور  ثابت و بدون توجه به مبلغ بیمه شما  از  شرکت بیمه به مدت 5 سال دریافت میکنند (فکر  کنم 5 سال باشه) و  لذا اون ها باید بیان  دنبال شما ...اما  نکته مهم اینه  که قبل از اینکه با نماینده یا همون بازاریاب بیمه صحبت کنید  اطلاعات خوبی  داشته باشید  تا طرف بدونه با آدم بی  سواد در  مورد بیمه طرف  نیست ..سوال کنید ..به چالش بکشید ...

3- فرض می کنیم   تحقیقاتتون رو کردید و  این تحقیقات شامل  مقایسه شرکت  های بیمه از  این لحاظ بود :

الف - میزان نرخ سود تضمین شده  ذخایر ریاضی بیمه نامه  ( مثلا میگن 18 درصد برای 5 سال اول و  15 درصد برای  5 سال دوم بیمه و  بعد از  این  ده سال ، درصد سود تضمینی  جدید با توجه به وضعیت  اقتصادی ونرخ تورم  اعلام خواهد شد . )

  در  واقع شما سرمایه گزاری  هستید که شرکت بیمه داره با پول شما  میچرخه و  هر  چه  مبلغ سود تضمینی بیشتر باشه شما  نفع بیشتری  میبرید یعنی  مبلغ سود شما و  در  واقع  پولی  که اخر  کار بهتون میدن  بیشتر  خواهد بود .

ب- اعتبار شرکت بیمه

ج- صداقت فرد بازار یاب  یا  نماینده  شرکت بیمه

د-  توانایی  پرداخت  خودتون و بهترین  انتخابی که میتونید با اون مبلغ داشته باشید ...

هدف  اصلی  شما از بیمه ..( انتخاب  نوع بیمه)

من خودم و همسری و  پسرک بیمه عمر  و سرمایه گذاری  رو( چه اشتراکی و چه دونفره داریم ). اصلا یعنی  چی  این نوع بیمه ؟ یعنی  من هزینه بیمه  ام رو میدم هر  ماه به شرکت بیمه ام و  انشالله که زنده بمونم و  بعد از اتمام زمان بیمه  اون ها سرمایه وسود رو بهم برگردونند ولی  اگر  خدایی  نکرده  فوت شدم  به کسانی  که تو  متن قرارداد قید کردم ( با نام و  نسبت و  سهمی  که هر  کس  خواهد  داشت و  ترتیب  اولویتی که من خودم مشخص  کردم )  خواهد رسید  و در صورتی که هر  دونفر به اضافه وارث  فوت کنند باز  هم  بخشی قید شده که بعد از  اون به کی برسه ..یعنی  پیش بینی  همه چیز  باید بشه در قرارداد ..من در  مورد این بخش  و  بحث  مربوط به ارث  کلی با  مشاورین حقوقی  صحبت کردم و  حتی  اختلاف فوت  با فاصله دقیقه ای  از  هم   نیز  میتونه تو  تقسیم این مبلغ به وراث  دخالت داشته باشه ... من شرایطی  رو که (دور  از   جون)  سه تایی با هم ت ماشین تصادف  کنیم  مثلا و  در  بیمارستان ابتدا  من فوت کنم  و   مبلغ  مستقیم به همسری  میرسه و  اگر  اون فوت  کنه مبلغ با چه کیفینتی به  پسرک میرسه و اگر  اون تو  کما باشه  چطور  میشه و  اگر  همسری  بره تو  کما تکلیف  پول  چی  میشه و از  این دست سوالات رو  جدی  پیگیری  کردم  و برای  همین میگم  بی  گدار به  اب  نزنید تو بیمه ..

درقرارداد بیمه‌ عمر، شرکت‌ بیمه‌ در ازای‌ دریافت‌ حق‌ بیمه‌متعهد می ‌شود که‌ درصورت‌ فوت‌ بیمه‌ شده‌ یا زنده‌ماندن‌ او، در زمان‌ معینی‌ سرمایه‌ بیمه‌شده‌ را به‌طور یکجا یا به‌صورت‌ مستمری‌ به‌ بیمه‌گذار یا شخص‌ ثالث‌ تعیین‌شده‌از طرف‌ او بپردازد. انواع‌ بیمه‌های‌ عمر هم‌ عبارتند از : ۱ - بیمه‌های‌ عمر در صورت‌ حیات‌ بیمه‌ شده‌ به‌اشکال ‌مختلف‌ ۲ - بیمه‌های‌ عمر در صورت‌ فوت‌ بیمه‌شده‌ به‌صور مختلف‌ ۳ - بیمه‌های ‌مختلط عمرکه‌ سرمایه‌بیمه‌شده‌، در صورت‌ حیات‌ یا فوت‌ به‌ هرحال‌ پرداخت‌می‌شود.

 قبل از  هر  چیز یک نکته خیلی  مهم  روباید بگم .. عزیزان یادتون باشه بیمه تو دراز  مدت سود خودش رو خواهد داشت و بهترین  گزینه 30 سال هست ..  کسانی که خودشون رو ده ساله یا 15 و  حتی 20 ساله بیمه می کنند  یا واقعا  جدول سی سال و  اختلاف  قیمت بسیار هنگفتش رو( در سودی  که خواهند  گرفت) ندیده اند یا بلند مدت فکر  نمی کنند و میگن اوههههههههههه کی  تا 30 سال دیگه زنده است!!!  نه اینو   نگید  هیچ وقت و  حتما  حتما بخصوص برای  بچه هاتون و  البته برای  خودتون 30 ساله بردارید ...

ببینید  اگر سن شما زیر  40 سال باشه و بیماری  خاصی  نداشته باشید و  عمل  جراحی  سنگین و  خاصی  هم انجام نداده باشید  در  سال های  اخیر ، برای  بیمه  عمر  نیازی  به  اینکه شرکت از شما ازمایشات کامل و  چکاپ به عمل بیاره و  اینجات کجه!!  اونجات راسته  کردن هم نیست ... چون اگر  مشخص بشه فرد  برای شرکت بیمه ریسک  خواهد  داشت یک سری  درصدها رو  ممکنه قبول  نکنه شرکت بیمه و  اصلا ممکنه نخواد طرف رو بیمه کنه ..بگه شما رو به خیر  ما رو به سلامت !!! که معمولا اینطوری  نمی کنند ها  ولی  اگر  سنتون   بالای  40 سال هست باید  چکاپ بشید و پزشک  معتمد بیمه  سلامت شما رو تایید  کنه .. حالا اگر  سالم هم نبودید  چیز  خاصی  اتفاق  نمی افته  و  بهتون توضیحات رو خواهند داد  و من در  اون مورد  اطلاع زیادی  ندارم .

با بیمه خودم شروع می کنم . آقای  محترم  بیمه ای!!! بعد از  ساعت های  متمادی و طولانی  و سوالات حضوری و  تلفنی و  غیره من  و در  نهایت  وقتی  ازش  پرسیدم واقعا دیگه چیزی  نمونده که دونستنش برای  من ضروری  باشه و به نفع من کمک کنه !! و  پاسخ خیر  ایشون!! باز  هم به من نگفت که بیمه  عمر شرکت  اوشون     تهش  20 سال نیست  ...30 ساله هم دارند  تو  بقالی شون!!! یعنی  در  تمام  پروسه توضیح و  تبیین  ،ایشون اشاره نکرد که طول قرارداد  30 ساله هم دراند و تمام جداول و  پیش فرض ها و  همه چیز رو از روز  اول روی  20 سال برای  من توضیح  داد .. چرا ؟  خیلی ساده ... سود کمتر  من ..سود بیشتر  خودشون!!!   عدمصداقت ایشون کلی  وقت و  هزینه ی  من  در  این چند سال رو  هدر  داد ...

زمان قرارداد :  30 ساله 

یک نگاهی  بندازیم به قرارداد من ..

من 4 سال قبل با ماهی  100 هزار  تومن ( سالانه یک و دویست)  خودم رو بیمه عمر و سرمایه کردم .. گفتم  هر سال به این مبلغ ده درصد  اضافه بشه : یعنی سال دوم من 110 هزار  تومن ماهانه پرداخت کنم  ..سال سوم  ده درصد بیشتر از سال قبل  و به همین ترتیب..یعنی  نرخ  تعدیل سالانه حق بیمه من   شد  10 درصد ..

اون سال من  خودم و همسرم رو با یک قرارداد  و بصورت دونفره بیمه کردم ..چون درصد ریسک در زندگی  من بالا بود و  من احتمال  مرگ   رو بیشتر  از  احتمال زنده موندن می دادم و این رو با چشم باز  انتخاب  کرده بودم ...شرایط  ویژه ای  داشتیم ...البته شما  یادتون باشه حتما بیمه  تون رو یک نفری  انتخاب  کنید  سود بیشتر  داره ...

تو  اون قرارداد  اگر  من  که بیمه شده اصلی بودم به هر  علت  فوت میکردم بیمه 25 میلیون   می داد . اگر به علت حادثه فوت میکردم 75 میلیون و اگر به علت ابتلا به امراض  خاص  از  دنیا میرفتم به همسرم  5/7  میلیون می داد...

همسرم که  بیمه شده فرعی  حساب  میشد تو اون قرارداد هم همین طور ...در  صورت فوت  مبلغ رو به من میدادند ...یعنی  با یک حساب ساده اگر من   همسرم با هم فوت ( به هر  علت) میکردیم  50 میلیون به بچه مون میرسید ..و  همین طور  اعداد بالا رو  دوبل کنید ..برای من و همسری  واقعا  مهم بود بعد از  نبودنمون  همسر و  پسرم آرامش بیشتری با بیمه عمر  من داشته باشند ...

این مبالغ بعداز  4 سال به  30 میلیون(به هر  علت)  ..... 120 ملیون ( حادثه) و  9 میلیون (امراض  خاص) رسیده ..یعنی  جدولی  که روز  اول به من داده بودند فرق  کرد و  سود من در  این چند سال بیشتر  از  جدولی  که پیش بینی کرده بود شرکت شد که نکته خوبی  هست ولی  یادتون باشه اینجا به شرکته هی افرین افرین  الکی  نگیم ..چون طبیعی  هست به علت تورم همه  جداول  همین طوری  رشد سود  خواهند  داشت و  مبالغ سود روز  اول  طی  دوران قرارداد   بیشتر  خواهد شد .

میریم سراغ  فرق  جدول  20 ساله و  30 ساله که باعث شد من به سرعت  شرکت بیمه  دیگه ای رو ( ولی صادق و  معتمد)  در  کنار  بیمه قبلی  برای  خودم انتخاب  کنم ... بعد از    20 سال با نرخ سود  25  درصد  شرکت بیمه اولی ( همون دروغگویه)  به من  440 میلیون  خواهد  داد  و اگر  شفاف  سازی  کرده بودند و  من از  انتخاب  30 ساله هم اطلاع داشتم   این 440 میلیون تبدیل  میشد به  4 میلیارد دو 300 میلیون تومن...اختلاف رو  متوجه شدید ؟!!!!  بذارید  براتون 5 سود رو  5 سال  5 سال  بنویسم که بدونید  چرا من میگم  30 ساله انتخاب  کنید  نه  کمتر ...( عدد رو  رندش  کردم)

5 ساله ....              7  میلیون  تومن

10 ساله .....           37 میلیون

15 ساله ......            135 میلیون

20 ساله ........         440 میلیون

25 ساله .......            یک میلیارد و  400 میلیون

30 ساله     .......           چهار  میلیار و سیصد میلیون

میبینید  چرا  با دیدن این  جدول دیگه کسی  فکر  نمیکنه  اوووههههه کو تا 20 سال بعد!!!؟ بابا این شرکت ها  اصلا بعضی  هاشون رو نمی کنند که 30 ساله  بهتره .. چند  تاش رو  خودم دیدم با  20 سال  عنوان میکردند ..اگر  مشتری  ندونه  (که خیلی  ها  یا  نمی دونند یا  فکر  میکنند  فرق  زیادی  نداره ) واقعا اختلاف  حتی  5 سال کلی  تفاوت ایجاد میکنه براش ...یادتون باشه   صمیم  حتی  از  اختلاف  دقیقه فوت هم پرسید از اهل فن ولی به ذهنش  نرسید شاید  زمان  بیمه طولانی تر از  20 سال هم باشه ...یک جاهایی از  دست در  میره و شما باید  خودتون  دنبال  اطلاعات درست باشید ..خودتون  دلسوز  خودتون باشید ...

فسخ قرارداد  : نکته مهم بعدی  اینه که شما  اگر  قبل از  5 سال اول  قراردادتون رو فسخ کنید و در  واقع انصراف بدین  ضرر مطلق  کردید یعنی  حتی به اندازه پولی  هم که دادین  بهتون بر  نمیگرده سود که دیگه پیشکش!!

 تو بیمه خودم من اگر سال اول  میخواستم انصراف بدم یا قرارداد رو فسخ کنم   چیزی  حدود  یک و دویست   پرداخت کرده بودم در  حالیکه  فقط  600 تومن بهم برمیگردوندند ...

پس  با چشم باز  دقت کنید که نخواهید  منصرف بشید ...

تغییر  مفاد قرارداد (اصلاحیه) ک مورد بعدی  اینه که قرار داد  هر سال  که امضا و در  واقع تمدید میشه   امکان اصلاحیه زدن هم هست .. یعنی  طرف سال اول  ماهی  200 تومن  مثلا حق بیمه میداده سال دوم کمتر یا بیشترش  میکنه .. توصیه من اینه که بهش  دست نزنید  چون بعدا سر  همین مساله که  جدول به هم ریخت و دیر شد و زود شد و اینا   حساب  کتابتون به هم میریزه و  مبلغ مورد  انتظارتون کم  و زیاد میشه ..ولی  اگر  تونستید  زیاد کنید بهتره ...کم نکنید  حق بیمه رو  هیچ وقت ...

رسیدهای  معتبر  داشته باشید

اگر  حق بیمه  از  حقوقتون کسر  میشه حتما  و  حتمابه بیمه گر  یعنی کسی که به نام ایشون با شما قراراد بسته شده بگید پرداختی  های شما رو با ذکر  تاریخ دقیق  و با مهر  معتبر شرکت بیمه     بهتون به عنوان رسید بده ..نگید  ای بابا  کسر  حقوق  که تو فیش و سیستم معلومه دیگه ... محکم کاری  کنید  به نفعتونه ....

در  پرداخت حق بیمه به هیچ وجه  تاخیر  نداشته باشید

اگر  کسر  حقوق   هست یا دفترچه ای  پرداخت می کنید  یادتون باشه به حد  توانتون سعی  کنید  تاخیر  نداشته باشید  تا جریمه  نشید ..جریمه چیه ؟ کسر  سود شما ...نتیجه اش  چی  میشه  :  از عدد رویایی  آخر  فقط چندرغاز  می مونه و  بهتون بعد از سی سال که با عصا و  عینک ته قابلمه ای بشکن زنان رفتید  شرکت بیمه که سود این مدت و  اصل  پولتون رو بگیرید!!!!!  خواهند گفت بفرمایید ..اینم دو  ونیم میلیون تومن  که میشه کرایه تاکسی  تون!!! برگرد  مادر  جان .بابا جان ..برو به سلامت!!!

نماینده  معتبر و  خوشنام و  دارای  رتبه بالا در  همون شرکت بیمه انتخاب  کنید ..

فرض کنید بیمه ایکس   هزار  تا  شعبه توایران داره و  صد تا هم تو شهر شما .. برید بگریدید ببینید  معتبرترین و  موفق ترین  نماینده این شرکت کیه ...با اون قرارداد ببندید ...با ادم هایی  کار  کنید که کارشون رو بلد هستند و با جدیت و  به قصد سود دهی  دو طرف  کار  میکنند ...با آدم های  تنگ نظر و  دروغگو و  ابعاد  کوچیک هیچ وقت  نه کار  کنید  نه زندگی  کنید ...سرمایه تون هر چی  که باشه  به باد  خواهد رفت ...

من انقدر  از دست شرکت بیمه  اولی  عصبانی شدم وقتی  فهمیدم چه کلاه گشادی  سرم رفته که حد  نداشت ..می خواستم کلا لغو  قرارداد  کنم و  همون مبلغ رو بدم به شرکت  بیمه دیگه .. ولی  مشاور  بیمه ای من و  همسرم بهمون گفت  اصلا این کار رو  نکن و تازه  حتی به نفع شرکت  خودش  هم تبلیغ نکرد فقط  گفت  بیمه رو ادامه بدید یا اگر  باز هم  خیلی ازردگی  شدید  دارید  مبلغ بیمه تون رو   به حداقل برسونید یعنی سالی   مثلا یک  و نیم میلیون  پرداختی رو  برسونید به سالی  200.......  250 تومن  ( کف  مبلغ پرداختی یعنی) ولی  فسخ نکن که کلا ضرر  میکنی ...

فعلا این ها رو داشته باشید  تا در  پست بعدی  در  مورد  بیمه مادام العمر  بازنشستگی  که انتخاب طلایی  من بود به نظر  خودم براتون بنویسم ...و  ادامه   نکاتی که به ذهنم میرسه .

خوشحال میشم دوستانی که تجربه  دارند یا مورد مهمی رو  لحاظ  کردند  تو قرارداد ..در  این مورد   همفکری  کنند  تا این پست  کامل و پر بار  بشه ...

مراقب  خودتون باشید ...

دوستتون دارم ...

نظرات 26 + ارسال نظر
انشرلی دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 12:18

عزیزم منظورم رو احساس میکنم درست نرسوندم.مطمینا سود اون مبلغ ماهیانه با افزایش سالیانه 10 در صد نسبت به اون مبلغ ثابت بیشتر خواهد بود.چون بالاخره داری پول بیشتری میدی.منظورم به نسبت هست.یعنی در صورت متغیر بودن پرداختیت مثلا 3 برابر پول برداختی رو میگیری ولی اگر ثابت بود مثلا 4 برابر.امکان داره تو حالت اول 100 ملیون پرداخت کنی 300 ملیون بهت برگردونند.در حالت دوم جمعا 50 ملیون پرداخت کنی و200 ملیون بهت برگردونند (اعداد همش مثاله).به نسبت منظورم هست.امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم...لطفا اگر برات امکان داره در مورد اینکه کدوم شرکتی بهتره و شرایطش بهتر هست بنویس.ممنون از سخاوتت و نیت خیرت

در این مورد من اطلاعات بیشتر ندارم عزیزم . درست میگی ..متوجه ام منظورت رو ..
من شرکت های خودم رو م ینویسم .
بوس .

ریحان یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 08:08

salam mamnoon az etelaaate vaghean mofidetoon mishe esme bimatoono begin?

مامان معید شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 20:14 http://moeidmajd.blogfa.com/

تو خیلی ماهی ...مرررررسی.
من بررسی هامو بکنم بیام کلی ازت سوال دارم

آذرمی دخت شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 14:39 http://azarmedokht.blogfa.com/

تبریک به خاطر سالگرد ازدواج

سمیرا شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 13:04

لطفا بیمه گر رو انتخاب کردین هم معرفی کنید
و نوع بیمه رو با پولی که میدین
بالاخره شما کلی تحقیق کردی

سوسن شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 00:48 http://specially.blogfa.com

خیلی توضیحاتتون خوب و کامل بود صمیم جان
خدا خیرتون بده که بی دریغانه این اطلاعات رو در اختیار بقیه می گذارید

آیگین جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 20:09

صمیم جان من یه سوال بیمه ای داشتم
چه اعتباری به این بیمه ها هست که 30 سال دیگه اصلا وجود داشته باشن؟
مثل خیلی از بانکها که رفتند که رفتند!
مثلا یه روز صبح طرف بیمه ای ما جمع کنه و تو این مملکن گل و بلبل بره دست ما به کجا بنده؟

نفیسه جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 19:47

صمیم جان
به خاطر دوستانی که به حرف دوستشون بعنوان یه راهنمایی تعیین کننده نگاه میکنن، لطف کن و شرکت های موفق تر رو معرفی کن
حالا شرکت های مشکل دار رو نگو که مسئله ای پیش نیاد
ولی معرفی شرکتهای بهتر که فکر نمیکنم اشکالی داشته باشه؟

رعنا جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 15:15

سلام صمیم بانو
سالگرد ازدواجتون مباااااااارک
سالهای سال به خوشی و شادی عشق در کنار هم باشین زیر سایه لطف خدا ..


ممنون از این پست بیمه ای
به شدت مشتاق و منتظر پست بعدی هستم.
من تا حالا کار ثابت با حقوق ثابت نداشتم و برای همین سراغ بیمه نمی رفتم ..
اگر خدا بخواد از مهرماه قراره یه مدرسه مشغول بشم - استخدام نه ها، مدرسه غیرانتفاعی- برای همین دنبال اینم که خودمو بیمه کنم ..
یه بیمه عمر قبلا بابا برام باز کرده بودن تو بیمه آسیا 15 ساله ماهی 2000 تومن :) یک ماه پیش تموم شد و یک میلیون تومن گرفتم.
یه مدت دنبال بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی بودم، ولی اون رو یکی از دوستام اقدام کرده، یه بدی داره اینه که در صورت فوت بیمه گر، هیچ مبلغی به بازماندگان نمیرسه.
یعنی آدم شیک و مجلسی کلی داره هر ماه پول میده، بعد که یهویی ریق رحمت رو سر کشید، اطرافیان خرج دفن و کفن رو هم باید از جیب بدن!
من بیشتر دنبال این بیمه که بازنشستگی و مستمری داره هستم و اینکه دیدم آخر پستتون بهش اشاره کردین باعث شد خیلی راغب بشم.

ممنون که تجربیات خوبتونو به اشتراک میذارین.

sahar جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 11:16

قشنگترین رویات درعرض4روز اتفاق میفته اما اگه نفرستی 4اتفاق بد برات میفته به 10نفربفرست بعداز28دقیقه کسی بهت زنگ میزنه که انتظارشو نداری......

ماهتاب جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 09:49

صمیم جان ما نمایندگی بیمه داریم . اون بنده خدا دروغ نگفته چون اصلا نفع و ضررش به اون نمیرسه... معمولا 30 سال عنوان نمیشه چون هیچکس زیر بار نمیره و آدم از روی عادت مظالب رو تکرار میکنه... ولی خیلی راحت میتونی الحاقی بزنی و مدت روببری بالا یا بعد از 20 سال با ادمه همون سرمایه تمدیدش کنی اصصصصصصصصصلا ضرر نکردی
مففق باشی

آزی جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 00:45

نمیدونم چجوری میشه از این همه سخاوتمندی که در تقسیم کردن تجربیات و زحمتت هات کردی تشکر کرد. کار هر کسی نیست این همههههه محبت.
من واقعا به این اطلاعات نیاز داشتم. فقط یه سوال یرای مادر پدرهامون که مسلما پنجاه به بالان هم سی ساله در نظر بگیریم. میخواییم تو زندگیشون بتونن استفاده کنن نه دور از جونشون بعد ... صمیم جان به نظرت برای اونهاچه بیمه ای خوبه. دوست دارم مامان بابامو بیمه کنم. به راهنماییهات احتیاج دارم عزیزم.

آهو پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 18:13 http://lahzehayeman1.blogfa.com

وای صمیم مرسی بابت این پست خیلیییی به درد بخورت!من که بیمه نیستم ولی یه حقوقی دارم که شاید بتونم خودمو بیمه کنم!البته منتظر پست بعدیت و نطرات دوستان میمونم و بعدا اقدام میکنم برا بیمه شدن..بازم ممنون که همیشه پستهات به درد بخورن

ترمه پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 13:37

خیلی اطلاعات مفیدی بود صمیم جان .لطف کردی

باران پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 11:37

صمیم جان من اینجا یه سوال تخصصی دارم چون شما با پیگیریهای اینها وارد شدی به این مسئله. من حدود یک سال بیمه شده بودم سر کارم,بعد دیگه ادامه ندادم,حالا بعد چند سال از اشنایی که دفتری داره خواستم منو بیمه کنه و ایشون هم قبول کرد. من ماهانه 213 هزارتومن به ایشون پول بیمه پرداخت میکنم و ایشون منو بیمه کرده. راستش هزینه اش خیلی زیاده برام. بیمه ی ایشون بیمه ی بازنشستگی میشه برام. حالا به نظرت ازین بیمه ها که گفتی جایگزین کنم بهتره؟ نمیدونم باید چیکار کنم. کسی هم تو اطرافم نیست که ازش بپرسم. اگه امکان داره راهنماییم کن. شوهرم هم چون با پروزه های مختلف کار میکنه دائم بیمه اش قطع میشه و وصل میشه. این وسط من هی حرص میخورم.

مهسا پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 09:50

واااای عجب اطلاعات خوب و کاملی...فکر میکردم همون بیمه که از طریق محل کارم شدم و بیمه تکمیلی،جوابگو باشه!!! ولی الان اطلاعاتم خیلی کامل تر شد...ممنون که خوبی ها و سهیم میشی

انشرلی پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 09:37 http://anne-gilbert.blogsky.com

سلام ممنون از اطلاعات دقیقتون.بنظر منم بیمه عمر خیلی مهمه.من خودم هنوز تصمیم نگرفتم کدوم شرکت رو انتخاب کنم.یه سوال شما این مشاور بیمه ای رو از کجا پیدا کردید.تو شهر ما از این قرتی بازی ها نیست!!!!من بجز شرکت های بیمه ای کس دیگه ای سراغ ندارم که ازش در مورد اینکه کدوم شرکت بهتره سوال کنم. ویه نکته اینکه همونموقع ها که من تحقیق می کردم یکی از بیمه گر ها بهم گفت اگر اون درصد رو اضافه نکنی به نفعته.حساب کرد برام.میگفت فرض کن با ماهی مثلا 100 هزار ثابت اخر 20 سال n ملیون واریز کردی و با 100 هزار متغیر m ملیون.میگفت سود اون ان ملیون به نسبت 100 هزار ثابت بیشتر از ام ملیون به نسبت 100 هزار متغیر هست.واصح تر یعنی اینکه پول بیشتری میذاری ولی سود کمتری به نسبت اون پول ثابت که میدی میگیری و من تصمیم اینه که کلا به ازای 20 سال ثابت باشه....صمیم من واقعا موندم از کجا بفهمم کدوم شرکت بهتره.چند ماهه توفکره بیمه کردن خودم هستم اما شده یکی از اون قورباغه های بزرگ و زشتم

ویشکا پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 09:24 http://zendegiyevishka.blogfa.com

واقعاً رفتم تو فکر..
اصلا و ابدا تا بحال به این فکر نکرده بودم که خودمو اونم به این طریق بیمه کنم...
واقعاً از اطلاعاتی که در اختیارمون میذاری ممنونم عزیزم
حالا که تا اینجاشو گفتی منتظرم که کامل تر بهمون بگی که تا جوونیم دست بکار بشیم واسه آیندمون
چقده خوب بودااااااااااا،من 26 سالمه،فک کنم از الان باید دست بکار بشم نه؟؟؟؟
بیشتر و بیشتر بگووووووووو
مرسی
اجرت با خدا

حنانه چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 22:18

سلام صمیم جان.من تازه ازدواج کردم و خب توی جهیزیه م سرویس چوب کم داشتم.یعنی تخت و بوفه و میزناهار خوری نداشتم.یعنی نمیخواستم به بابام فشار بیارم.خانواده ی همسرم هم خیییییییییییییییلی خوبن.هیچوقت نگفتن چی کم داری یا نداری.اما الان که خواهرشوهرم داره جهیزیه ی توپ میگیره احساس میکنم اشتباه کردم و بشدت پشیمونم.من اصلا قبل عروسیم توی این فازها نبودم و الان هم از این حس هام بدم میاد چون من اصلا مدل زندگیم و تفکراتم با خواهرشوهرم فرق داره و من سعی داشتم یک زندگی کم توجه بمادیاتو داشته داشته باشم اما نمیدونم چرا اینطوری شدم.چرا مقایسه میکنم.میشه کمکم کنی؟

سلام .
به نظرم تو دختر بسیار پخته و عاقل و نمک شناسی بودی که روی پدرت فشار نیاوردی برای دو تا تیر و تخته !!!
هر کس مسوول زندگی خودشه و کار تو اینه که با وسایلی که داری خودت رو وحس خوشبختی رو تو زندگیتون جاری کنی .. فکر تو خیلی بزرگتر و با ارزش تر از میز ناهار خوری و بوفه هست . این چیزها رو میشه چند سال بعد هم خرید ..تو خونه خودتون و با کمک همسری و دوتایی بگیردید تا لذت بیشتری هم ببرید از داشتنشون ...
حتی فکرش رو هم نکن ..

مرضی بلژیکی چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 21:12

سلاااااام...
سالگردتون مبارک...ما هم سالگرد عقدمون امروزه....انگاری همین دیروز بود وقتی تبریک سالگرد پارسالو برات مینوشتم....هههههههی...بر لب جوی نشین و گذر عمر ببین
در مورد بیمه هم 3 سال پیش خیلی بحثش داغ بود حتی میخواستم اقدام کنم...اما سرد شدم و کلا بی خیال شدم...مرسی از اطلاعاتت...دوباره به فکر افتادم.

بهار چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 20:18 http://www.ayande84.blogfa.com

سلام صمیم جان...ممنون بابت مطلب خوبی که گذاشتی..فقط یه سوال من تو سایت بیمه مرکزی رفتم....رنک بیمه رو نتونستم پیدا کنم...جایی برای رتبه بندی بیمه ها ندیدم..اون ترتیبی که اسم بیمه ها توش نوشته شده همون رتبه بندی بیمه هاست..من خودم بیمه پاسارگارد چند ماهیه بعنوان بیمه عمر انتخاب کردم...آیا تو تحقیقات شما این بیمه خوبیه...شما خودتون چه بیمه ای انتخاب کردید صمیم جان

رها چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 18:33

عزیزم من نماینده بیمه هستم.خیلی ممنون که انقدر جامع توضیح دادی.متاسفانه فرهنگ بیمه تو کشور ما خیلی ضعیفه.کشورهای اروپایی و آمریکایی حدود 70 تا 80درصد مردم بیمه عمر دارن ولی کشور ما حدود5درصد

فلرتیشیا چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 17:18

سالگرد ازدواجتون مبارک صمیم جان.ایشالا همیشه همینظور عاشق و سرزنده باشید. همیشه بدون اینکه اینجا رو بخونم یادم هست 15 مرداد سالگرد ازدواجتونه.

ati چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 16:46

سلام
ممنونم از راهنمایی هاتون
خیلی جالبه که منم این روزها خیلی درگیر آینده بودم و شما یکی از راهکارها رو به من نشون دادید
سپاسگذارم
یه سوال: چه ضمانتی وجود داره که بعد از 30 سال پول را به ما برگردونند؟

آبینه چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 16:37 http://minoo1382.blogfa.com

مبارکه بانوجان.اشالاکه همیشه کنارهم خوشدل وسلامت باشین.

شیدا چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 15:51

من نماینده بیمه هستم ! از منم دقیقتر توضیح دادی! مطمینی نزدی تو کار بیمه؟؟؟گفتم شاید داری اذهان عمومیو اماده میکنی واسه بیمه عمر زدن ! ولی فکر خوبیه بفرست پیش من برو بکس وبلاگیو . خخخخخ آفرین خوشم اومد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد